vrijdag 9 december 2011

Ik geef zo om dode objecten


Ik geef zo om dode objecten
Omdat zij bewegingloos zijn
Van stofjes tot presse-papiers
Een biljet van vijf Euro in kunsthars
Plastic Kerstmannen in eeuwig verdronken sneeuwstormen
Beelden die lijken te lopen
Maar dat niet doen
Ik heb medelijden met hen allemaal
Wat denken ze
Als ze ergens aangekomen zijn
Zuchten ze dan ontgoocheld
En als ze vertrekken
Hebben ze spijt?
Is een sofa gelukkiger in de ene hoek
Dan in een andere
En wat vindt de kamer ervan?
Ik geef zo om dode objecten
Ik geef zo om dode objecten
Ik geef zo om dode objecten
Ik geef om hen allemaal
Natuurkunde is niet fair
Is een boom die een hobbelpaard werd
Een vervulde ambitie
En is het zaagsel jaloers?
Die dingen baren me zorgen
Peperkorrels bewegen niet
Totdat ze drie weken later
Een ijsje bederven
Is het goud in Fort Knox gelukkig?
Ik geef om die dingen
Sommige dingen blijven liever op zichzelf
Zandkorrels geven de voorkeur aan elkaar
Maar magneten hebben twee kanten
Geen keuze voor suiker
Maar waar kon hij anders uit kiezen
Dan te verdrinken in koffie of verdrinken in thee
De frustraties van levenloosheid
Misschien is het beter zo
Hoe minder beweegbare delen
Hoe minder er fout kan gaan
Ik hou me met zulke dingen bezig
Ik geef zo om dode objecten
Ik geef zo om dode objecten
Ik geef zo om dode objecten
Ik geef om hen allemaal

(Kevin Godley & Lol Creme) 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten